Za oknami śnieg i mróz, a to oznacza, że zima w pełni. Nasilające się opady śniegu, a wkrótce zapowiadana też przez meteorologów odwilż, skłaniają do przypomnienia o podstawowych obowiązkach zarządców nieruchomości.
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wskazuje, iż właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości.
Do obowiązków właścicieli nieruchomości należy także:
sprzątanie błota, śniegu, lodu zalegającego na terenie podwórzy, przejść i bram będących w granicach nieruchomości;
usuwanie sopli lodowych i nawisów śniegu z dachów i gzymsów budynków niezwłocznie po ich pojawieniu się;
usuwanie śniegu z dachów budynków i budowli
Należy pamiętać, by prace związane z usuwaniem śniegu z dachu były wykonywane przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz